Joga

Tai yra indų dvasinė disciplina, paremta tam tikromis etikos normomis. Jogos mokymas, kaip ir pati Indijos filosofija, yra labai senas, tačiau jis dinamiškas ir kintantis kartu su gyvenimu. Tai- tarsi senovinė psichoterapija- galinga, efektyvi savęs tobulinimo priemonė, kuri buvo sėkmingai pritaikyta vakariečių gyvenimo būdui ir poreikiams. Šiuolaikinės jogos laikotarpio pradžia laikomi 1893 m., kai Svami (meistras) Vivekenanda Čikagos religijų parlamente paskatino Amerikiečius atrasti jogą. Jogą praktikuoti gali kiekvienas.

Hatha Joga

Tai geriausiai žinomas Jogos stilius vakaruose, kuris evoliucionavo. Žodis “Hatha” kilo iš Sanskrito terminų “ha”, reiškiantį saulę ir “tha”, reiškiantį mėnulį. Klasikiniuose jogos tekstuose jogos asanų praktikos apibūdinamas terminu „hatha joga“ – priešybių vienybė. Vakaruose išpopuliarėjo trečioji jogos pakopa – jogos asanos (asanų praktika). Atliekant jas, dėmesys sutelkiamas į taisyklingą fizinę praktiką ir kvėpavimą, prasideda sąmoninga savistaba. Hatha Joga skiria daug dėmesio fiziniam kūnui, kaip būdui pasiekti dvasinį tobulumą.

Ranganathaswamy Temple (6th to 9th centuries AD): Stone carvings of Yoga Asanas.

Joga apima fizinius ir mentalinius pratimus:

  • Asanai – pozos

Ištempia raumenis ir sąnarius, stuburą, visą griaučių sistemą, suteikdamos joms tonuso. Daro teigiama poveikį  ir vidaus organams, nervų, endokrininei liaukų sistemoms.

  • Pranajama– jogos kvėpavimo pratimai

Šie pratimai papildo kūną energija ir padeda kontroliuoti protą, suteikdami šviežumo ir ramybės pojūtį.

  • Meditaciją arba askezę.

Praktikuojant pozityvų mastymą ir meditaciją, padidėja koncentracija, proto aiškumas ir galia.

 

Jogos nauda

  • Joga stiprina, maitina ir tonizuoja raumenis, gerina kūno laikyseną, lankstumą, plastiškumą bei judesių koordinaciją, gerina kraujotaką bei medžiagų apykaitą.
  • Joga padeda atsikratyti daugelio ligų: chroniškų skausmų, depresijos, nerimo ir baimės, skrandžio ir žarnyno sutrikimų. Jogos užsiėmimai reguliuoja kraujo spaudimą, šalina miego sutrikimus, nuovargį, galvos skausmus, ir t.t.
  • Išauga atsparumas  ligoms ir stresinėms situacijoms.
  • Joga suteiks ramybės ir proto koncentracijos