Pilatesas–  tai viso kūno pratimų kompleksas , kurio pagalba, siekiama atstatyti anatomišką raumenų ilgį, sustiprinti giliuosius kūno raumenys. Taip pat, stiprinami ir pa­viršiniai kūno raumenys, lavinamas kvėpavimas bei protas.  Pilates treniruotese sujungti įvairūs rytų ir vakarų treniravimosi metodai. Ypač stipri Tai-či ir Jogos įtaka.

Dėl šolaikinio nejudraus gyvenimo būdo bei patiriamos įtampos kai kurie raumenys įsitempia ir sutrumpėja, pradeda skaudėti. Tinkamai stiprinant raumenis, pagerėja jų elastingumas bei sąnarių judrumas. Pilatesas suteikia visam kūnui, lankstumą ir judrumą. Tai viena iš pačių nepavojingiausių fitneso rūšių.

 

Tikslas –  Tai puikus būdas gerinti kūno lankstumą, jėgą bei koordinaciją atsižvel­giant į sąnarių ir nugaros būklę. Judesiai atliekami tolygiai, pakartojami minimaliai. Pilateso sistemos esmė – giliųjų kūno raumenų lavinimas. Pagrindinis dėmesys koncentruojamas į treniruojamus raumenis. Daug pratimų skiriama giliųjų nugaros, pilvo, dubens dugno raumenų treniravimui, siekiant sukurti „raumenininį korsetą“ . Tokių būdų, atstatoma taisyklinga laikysena, kūno stabilumas. Pilates užsiėmimais gerinamas sąnarių paslankumas, raiščių elastingumas, raumenų balansas. Ugdoma koordinacija bei ištvermė. Pilateso treniruotės tinka įvairaus amžiaus ir fizinio pasirengimo, žmonėms. Taip pat tinka reabilitacijai po traumų.

 

Šiek tiek istorijos

Vokietis Džozefas Pilatesas (1883–1967)  buvo vienas iš modernios fizio­terapijos pradininkų, išradėjas ir įrenginių kūrėjas. Būdamas silpnos sveikatos,  ir norėdamas sustiprėti, pats sukūrė treniruočių metodiką.  Jungdamas pačius veiksmingiausius elementus, D. Pilatesas sukūrė sistemą, treniruojančią visą kūną, derinančią jėgą ir lankstumą. Savo pavyzdžiu įrodęs, kad jo metodas veikia, jis pradėjo treniruoti ir kitus.

Pilateso pasekėjai jo sukurtus pratimus išskaidė į dalis, kad kuo daugiau žmonių, ne tokios puikios fizinės formos, galėtų treniruotis pagal šį metodą. Laikantis pagrindinių Pilateso principų, buvo sukurta naujų pratimų, leidžiančių klientams įgyti jėgos bei lankstumo ir pasiruošti sudėtingesniems pratimams.

Joseph Pilates on the Reformer.

Pilatesą sudaro 3 pagrindiniai treniruočių tipai:

  • Treniruotės su specialiais treniruokliais.
  • Treniruotės ant grindų.
  • Treniruotės ant grindų naudojant specialią įrangą.

 

Prieš treniruotes reikia pasikonsultuoti su specialistu, jeigu:

  • Neseniai buvote operuoti.
  • Esate nėščia.
  • Jums daugiau nei 40 metų.
  • Sergate širdies-kraujagyslių sistemos ligomis.
  • Patyrėte kaulų-raumenų sistemos traumą.
  • Turite didelį viršsvorį.

 

Rezultatai:

  • Sumažeja krūvis kaklo, pakaušio ir pečių raumenims;
  • Dingsta arba sumažeja stuburo skausmai ir pakenkimai;
  • Stabilizuojama juosmeninė stuburo sritis;
  • Sustiprėja pilvo, dubens dugno raumenys;
  • Padidėja raumenų jėga, judesių koordinacija, sąnarių lankstumas;
  • Lavinama optimali laikysena,
  • Viso kūno audiniai tinkamai aprūpinimi krauju, deguonimi;
  • Atrandama kūno, sielos ir proto harmonija, pasitikėjimas savimi, pozityvus požiūris į gyvenimą.